Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

1 Ekim 2009 Perşembe

Minyatür gıdalar (sebze-donat-kivili pay-ekmek-elma-karnıbahar) yapımı

      Ekmek ve kivili pay görüyorsunuz. Ekmek için beyaz fimo ile istenilen formu verdikten sonra ben kızımın pastel boyalarını kullandım (Bu pasteller su ile açılıp sulu boya olarak kullanılanlardan) aslında tebeşirde aynı görevi görebilir veya kozmetik ürünleri göz kalemleride. Üstlerini renklendirdim, ekmeğe çıtır görüntüsünü verebilmek için maket bıcağı ile çizikler attım sonuç aşağıda.Kivili pay olurmu ? aslında elmalı pay olur ama Yaren Hanım kivili olsun dedi. Önce beyaz fimo ile 2m kalınlığında rulo yaptım üzerini yeşil fimo ile kapladım, keçeli kalem ile çekirdekleri çizim, dilimlenince oldu kivi. Payın hamuru için gazoz kapağı ile şekil verdim kivi dilimlerini döşedim üzerini kapladım, yine pişmiş ve tarçın görüntüsünü verebilmek için pastel kullandım ve sonuç aşağıda






Donat (Donut): Başka şehirde yapıyorlarmı bilmiyorum! ama Ordu-Ankara-İstanbul'da olmadığından eminim İzmirde insanlar özel günlerinde büyük donat'lar şeklinde lokma döktürürler. Bir yer açılışı, kutlama, merasim, hayır için nedeni  fark etmez hemen hemen herkesin ilk aklına gelen budur. Hatta bu iş için özel arabaları olan şirketler vardır. Yaptıran kişinim evinin önüne gelirler,  araba birden açık mutfağa dönüşür, lokma yapılır ve yoldan geçenlere ikram edilir. İlk gördüğümde: " Bunlar donat" dedim gerçi hamurları farklı  birde sadece şekerli ama aynı görüntü. Neyse asıl konu aşağıda, üzerindeki çukulata görüntüsünü vermek için bir kapağın içine israil tutkalı (beyaz tutkal) ve kahverengi pasteli karıştırdım sonuç süper




Bunlar Starking elma oldu. Fimo hanuru kullandım, yaprak şeklini verebilmek için. Kalemlerin arkasındaki başlığı, kargaburun ile oval şekil verip, yaprak kalıbı oluşturdum. Maket bıçağı ile yaprakların damarlarını çizdim
                                      

Karnıbahar: bir boncuğun üzerini beyaz fimo ile kapladım dış yapraklerını yeşil fimo, tırtıklı  görüntüyü gazoz kapağı ve kuru bir yaprak ile verdim

                                      
Yapraklarla boncuğu kapladım karnıbaharın ağacımsı görüntüsü içinde bir taşın deliklerinde faydalandım bu kadar


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder