Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

20 Ocak 2011 Perşembe

Halloween Jack

           Daha önce yaptığım bir parçanın tarifini vericem halloween Jack , önce Jack’i tanıyalım:

          "Jack ayyaş ve dalavereci oluşuyla ünlü bir çiftçidir ve bir gün şeytanla karşılaşır.Şeytanı ağaca çıkmaya ikna eder ve o ağaçtayken alt dallardan birine bir haç yerleştirerek oradan inmesine engel olur. Jack bu hacı, şeytan ona ruhunu asla cehenneme almayacağına dair söz verene kadar oradan kaldırmaz.Yıllar sonra öldüğünde yeryüzündeki günahlarından ötürü Cennet onu geri çevirince Jack’in cehennemden başka gidecek yeri kalmaz. Şeytan kapıya baktığında “anlaşma anlaşmadır” diyerek Jack’i içeri almaz fakat ona acıdığından yanan bir kor parçasına ulaşmasına göz yumar.Derken Jack cebinde bir pancara denk gelir ve yerdeki koru ilk Jack-o fenerini yapmak için pancarın içine yerleştirir.Jack artık Cennetle cehennem arasındaki bölgede bu fenerle kalakalmıştır..Bu fenerler ölü ruhlarının canlılar arasında gezineceği 31 ekim gecesi yolları aydınlatacak, ölü ruhları korkutup kaçıracaktır…"

          Şimdi bende içi aydınlanan bir Jack yapmalıyım. Daha önce yayınladığım yazımda resimlerdede yer aldı burada  5. resimde cadının yatak odasında yer alan çalışma masasının en üstünde.Aşağıda resimler var ve açıklamalar nerde, Resimlerin üstündeeee


            Kavuniçi renkte fimo, ben bu rengi tercih ettim ama kabaklar farklı renklerdede olabilir ama madem geleneksel bir şey yapıyoruz. Kabak denince ilk akla gelen renk olmalı. Birde boncuk etrafına sarıyoruz


Tam tepesini kapak için kesip ayırıyoruz

Bir iple boylam çizgileri gibi kabağın dilimlerini oluşturup,maket bıçağıyla göz, burun ve ağzını yapıyoruz



              Şimdi kabağın üstüne kapağı ve sapını yapıyoruz, ancak fırınlamadan önce Jack'in yüz kısmını maket bıçağıyla  ikiye ayırır gibi keselimki, fırınlandıktan sonra iki parça halinde ayrılsın ve içine ışık yerleştirelim. Ben burada bir yanlışlık yaptım kabağım fırın tepsisinde yuvarlanınca, kestiğim kısımda yapışmış. Jack'i baş aşağı fırınlamak lazım kapağınıda bir başka bilgenin üzerinde fırınlanmalı


Sonuç aşağıda. Sol baştan say 1. İzlandalı Jack 2. Adapazarlı Hasan 3.Kandıralı Temel :)
          

8 yorum:

  1. :) çok şirin olmuşlar..ellerinize sağlıkk :)

    YanıtlaSil
  2. sevgili ayşe seven bilmiyorum izliyo musun ama..harika bir blog keşfettim ben..figen abla.çok değişik işler yapıyor yanısıra minyatür ve maketle uğraşanlar için masrafsız önerileri var..belki biliyorsundur ama ben yinede haber vereyim dedim..linkini ekliyorum..

    http://figenabla.blogspot.com/2010_07_01_archive.html

    sevgiler:))

    YanıtlaSil
  3. çok çok güzel olmuş eline sağlık canım..sewgililer günü hediye çekilişim için bloguma bekliyorumm:) sewgiler

    YanıtlaSil
  4. Permaren: teşekkürler figen ablayla tanıştım ve takip ettiğim sayfalar arasında, yorumlar arasında var. sağolsun kendisi.

    MODA GEZGİN: Senide ziyaret ediyorum ediyorum ama yorum yazamadım henüz, çekilişe gelince...onlar başkasının olsun, çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. blog adresim hesabımdan kaynaklanan sorunlar yüzünden kovakadiniyimben.blogspot.com olarak değişmiştir
    haber vermek istedim :)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba yaptıklarınıza bayıldım çok güzeller ellerinize sağlık.Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle sevgiler..

    YanıtlaSil